De eerste dagen Zweden - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Wouter & Samantha - WaarBenJij.nu De eerste dagen Zweden - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Wouter & Samantha - WaarBenJij.nu

De eerste dagen Zweden

Door: Sam & Wout

Blijf op de hoogte en volg Wouter & Samantha

20 Mei 2015 | Zweden, Stockholm

Woensdag hebben we de eerste (460) kilometers gereden op Zweedse bodem! Heerlijk rustige snelwegen, glooiend door een groen landschap van naaldbomen en een enkele berk.
Hier en daar laverend tussen de buien door, en een korte kennismaking met het Zweedse asfalt van heel dichtbij voor Wouter (geen schade, gecontroleerd vanuit stilstand omgevallen) konden we deze dag afsluiten met maar een paar druppels regen.
Rond 17:00 uur kwamen we aan op de camping vlakbij Stockholm.
En dan begint de pret voor ons! De meeste mensen gaan er voor zitten om te kijken hoe wij, hopelijk voor hen 'al klungelend', de tent op gaan zetten...
Helaas, zelfs Sam is een bijna doorgewinterde kampeerder en kan samen met Wouter binnen 10 minuten onze tent opzetten.
De stoeltjes om ons heen werden dus weer omgedraaid en men ging verder met zijn/haar bezigheden. Wie het laatst lacht...:-)

Vandaag, donderdag, waren we in Stockholm. Lekker geslenterd door het oude & nieuwe gedeelte. Ook nog even de stad vanaf het water bekeken met een rondvaartboot.
Na een typisch Zweeds diner zijn we weer teruggegaan naar de camping. Straks even wat inpakken en morgen rijden we dan richting Sundsvall.
Steeds iets dichter naar het doel: de Noordkaap :-)

We hebben hier trouwens een mooi uitzicht. Prachtige zonsondergang gezien gisteren. Terwijl ik dit typ is er een strakblauwe hemel, dus ik ga weer even in de relaxmodus!

• 24 Mei 2015 - 21:25

Ramona:

Fijn om te lezen dat jullie de eerste dagen goed zijn doorgekomen... Veel plezier voor de komende dagen gewenst!!!

• 24 Mei 2015 - 23:56

Karin:

Hey stoere buren!

Fijn dat de reis goed gaat. Jullie beestjes doen het ook goed. Fritz zit dagelijks op de uitkijk en zodra hij mij het hekje door ziet gaan rent hij meteen naar de achterdeur voor een leuke begroeting (of misschien heeft hij gewoon honger?). Finnja begint ook steeds aanhaliger te worden dus dat is erg leuk! Wij wensen jullie heel veel plezier verder!

Liefs Hans en Karin

• 25 Mei 2015 - 08:50

Herman & Margo:

Hoi Sam en Wout, erg leuk om jullie op deze manier te kunnen volgen. Ook wij wensen jullie natuurlijk een fijne reis toe en wat je ook doet, geniet er van!
    Veel liefs, Herman en Margo Tromp

• 25 Mei 2015 - 10:09

Tini:

Kan niet wachten op de foto s van de noordkaap ;)
    Wie weet wij ook nog een keer xxx