D-day, op de een of andere manier - Reisverslag uit Skarsvåg, Noorwegen van Wouter & Samantha - WaarBenJij.nu D-day, op de een of andere manier - Reisverslag uit Skarsvåg, Noorwegen van Wouter & Samantha - WaarBenJij.nu

D-day, op de een of andere manier

Blijf op de hoogte en volg Wouter & Samantha

27 Mei 2015 | Noorwegen, Skarsvåg

De wekker ging ditmaal iets eerder dan normaal. Om 9:00 uur was het namelijk tijd om de Huskies te voeren en daarbij mochten de gasten van de huisjes aanwezig zijn. Graag zelfs! Zo kregen de honden ook in hun rustmaanden 'vreemde' mensen te zien en blijven ze sociaal.
Nou, dat waren ze! 55 Huskies aaien in een uur tijd is nog een hele klus! Helemaal omdat ze zo enthousiast zijn! Ieder wil aandacht en dat laten ze graag merken door even tegen je aan te springen. Wat een lieve beesten toch...'helaas' was het toch echt tijd om te gaan...op naar de Noordkaap!

Lang van gedroomd (wel 2 hele jaren, sommige dingen moet je gewoon DOEN). Nu lijkt het er toch van te komen. Nadat de motoren waren afgetankt konden we onze rit noordwaarts aanvangen. Heerlijk met 18 graden, zonnetje hoog aan de hemel en wat wolken (die volgens Wouter ook gewoon naar hun werk gaan) in de lucht.

Prachtige dag om te rijden! Alweer! Ik denk dat 2 lieve engeltjes daarvoor hebben gezorgd :-)

Wij banen ons een weg tussen de berken, meren, rendieren en trieste stoet caravans van de ANWB door...Ik hoop niet dat ik nu mensen tegen het hoofd stoot, maar als je boven de poolcirkel niet meer alleen met je caravan durft te rijden en al helemaal niet meer vertrouwd op de navigatie kunsten van je Human Nature (ja, ik draag het ook weleens) geklede vrouw...wellicht is het dan tijd om dat ook niet meer te doen :-) daar zou u ons & uzelf een groot plezier mee doen. Pak de Hurtigruten of het vliegtuig ;-)

Pauze inlassen even verderop langs de Noorse zee. Een ijzige wind waait, maar daar zijn wij op voorbereid!

Mooie bergen, sneeuwvlaktes hier en daar, een zee-arend die met ons mee vliegt, smeltwater dat zich een weg baant tussen de rotsen door op weg naar de heldere blauwgroene fjorden...magic carpet ride van Steppenwolf klinkt door de speakers. Heb je dit beeld? Neem daar dan nog een pruttelende Yamaha Téneré en een Yamaha Fazer bij en het plaatje is compleet! Wouter en Sam zijn bijna op de Noordkaap!

Snel inchecken in de hut, zware spullen van de motor af en de laatste 13 kilometer rijden. Spannend? vraagt Wouter...Voor mij (Sam) niet echt...de beleving is op en top, ik geniet met volle teugen. Magische rit naar een speciale plek zo blijkt later.

Mistig bovenop de rots...flarden wolk waaien voorbij...en een koude wind, maar we zijn er!!!
Exact 2825 kilometer later :-)
Foto's maken als echte toeristen en uiteraard ook 1 van ons samen bij het monument. 71 graden noord, deze plek vergeten wij niet meer :-) we zijn verloofd!
Wouter moest er een eind voor rijden, maar dit was dé plek om dé vraag te stellen.

Dit hebben we uiteindelijk gevierd in het meest noordelijkste dorp daar: Skarsvåg. Een romantisch diner onder TL verlichting (toch jammer, maar wat kon ons het schelen). Smullen van vers gevangen koningskrab! De avond afgesloten met een mooie wandeling naar Kirkeporten. Mooi zicht op de Noordkaap vanaf de andere kant. De zon nog steeds fel schijnend...rendieren vlakbij en verder alleen maar stilte...het kan dus nog!

Deze dag gaat in de boeken als een hele speciale.

• 29 Mei 2015 - 08:59

Tini :

Hoe speciaal !

• 29 Mei 2015 - 18:51

Karin:

Wat een belevenis en een prachtige plek om te verloven! Van harte gefeliciteerd! Foto's zijn ook erg mooi! Blijf lekker genieten!

Liefs van de buurtjes

• 29 Mei 2015 - 20:30

Ramona:

Wat een mooie plek om ten huwelijk gevraagd te worden.... Gefeliciteerd!!!

• 29 Mei 2015 - 22:55

Nienke:

Hoera!!

• 30 Mei 2015 - 23:08

Marieke:

Super!! Gefeliciteerd met jullie verloving!! Wat een mooie foto's weer!