Van A naar Beter ;-) - Reisverslag uit Randsverk, Noorwegen van Wouter & Samantha - WaarBenJij.nu Van A naar Beter ;-) - Reisverslag uit Randsverk, Noorwegen van Wouter & Samantha - WaarBenJij.nu

Van A naar Beter ;-)

Door: Sam

Blijf op de hoogte en volg Wouter & Samantha

08 Juni 2015 | Noorwegen, Randsverk

Tresfjord. Maandagochtend. Hoe verrassend: regen. Verderop lijkt het toch blauw te worden, dus we gaan maar weer. Het voelt met dit weer echt alsof we moeten rijden om ergens te komen. Niet omdat we rijden vanwege de mooie routes, maar puur als vervoermiddel van A naar B.
Compleet aangekleed doen we de deur achter ons dicht, zodat we niet nat worden bij het plaatsen van de rollen...vers gevallen sneeuw is zichtbaar op de toppen van de bergen om ons heen.

'Even' het fjord uitrijden en daar zien we blauwe lucht komen! Koffie in Åndalsnes om op te warmen en iets op te drogen. We horen van de Shell werknemer dat dit een van de koudste en natste lentes is sinds hij hier 11 jaar geleden is komen wonen en werken. Op de Noordkaap schijnt het zelfs weer flink te sneeuwen...wij blij dat we daar al geweest zijn ;-) Vanaf Åndalsnes pakken we de hoofdweg naar Otta. Het eerste deel is prachtig. Tussen de trolrotsen door. Even stoppen voor wat foto's, maar bij het zien van 3 naderende bussen vol toeristen weten we niet hoe snel we de handschoenen weer aan moeten doen. Start your engines!

Ook verderop hadden we plek en tijd genoeg om te stoppen voor wat kiekjes. Mooie watervallen hier :-)
Op zich is het nog steeds niet erg druk op de weg, maar dat wat er rijdt heeft een bijzondere rijstijl. Danwel ontzettend voorzichtig óf over enthousiast. Of liever gezegd: asociaal! Ik zag bijna Wouter aangetikt worden door een Deense Scania die het nodig vond om ons in te halen in een 60-zone ( wij reden keurig 65...). Overigens gold er ook nog eens een inhaalverbod! Deze 30 tonnen diesel zorgde voor een behoorlijke adrenalinestoot. Tijd om de rust op te zoeken bij een staafkerk uit het jaar 1750. Heb maar even om een gezegende rit gevraagd ;-)

Veilig aangekomen op camping Jotunheimen eind van de middag. Via een mooie weg (de 257 als ik mij niet vergis). Na het avondeten en de onvermijdelijke afwas zijn we ditmaal te voet op rendiersafari gegaan...niets gezien, alleen een specht gehoord. Wel een mooie wandeling van 5 a 6 kilometer gemaakt. Daarna snel de tent ingekropen. Het koelde snel af op 600 meter. En die koude lente?! dat gaat waargemaakt worden. De voorspelling op z'n koudst is 1 graad vannacht...ik rits mijn slaapzak nog iets verder dicht ;-)