In volle glorie! - Reisverslag uit Moskenesøya, Noorwegen van Wouter & Samantha - WaarBenJij.nu In volle glorie! - Reisverslag uit Moskenesøya, Noorwegen van Wouter & Samantha - WaarBenJij.nu

In volle glorie!

Door: Sam

Blijf op de hoogte en volg Wouter & Samantha

01 Juni 2015 | Noorwegen, Moskenesøya

Au...wat zijn die matrassen toch hard (of doorgezakt) in die hutten. Enigszins stijf staan we op. Een snelle blik naar buiten en wat zien we daar? Blauwe lucht! De regen van gisteren is gelukkig verdwenen.
Op naar de Lofoten, een rit van ongeveer 200 kilometer waar we goed de tijd voor hebben genomen.
Eerst een lekker stuk gereden en ons verlekkerd met mooie bochtige wegen, blauwgroene meren en fjorden, zelfs witte zandstranden (!) en steile rotswanden. En een paar tunnels, oké, laten we die niet vergeten.
In Svolvær kregen de motoren dorst (Wouters brandstofmeter is de hele vakantie al van slag). Opnieuw was de tank nog lang niet leeg, maar je wilt toch ook niet stil komen te staan ergens. Los van die ene keer daar bij 71 graden Noord ;-)
Verderop naar de supermarkt gegaan voor de dagelijkse boodschapjes en de koffers waren weer volgeladen!
Bij een mooi rustig uitkijkpunt lekker een kaneelbol en een ijskoffie verorbert. Wat kan dat toch goed smaken in het zonnetje ;-)

Op ons gemak hebben we alle kilometers afgelegd. Vaak gestopt voor foto's...je zou eigenlijk na iedere bocht wel kunnen stoppen, maar dan waren we nu nog niet op de camping. Opslaan in de bovenkamer dus! Nadat we weer aan de oostkant van de Lofoten kwamen, zagen we het vaste land van Noorwegen mooi liggen. Ook daar grillige bergen.
Trouwens ook grappig om bekende plekken van Google streetview te zien, zoals een van de eerste bruggen (of wellicht de eerste) na Svolvær. Het is echt zoals ik had verwacht: met mooi weer (op z'n Twents) machtig mooi! En met slecht weer zoals nu: nat. Hier en daar deed het zelfs denken aan IJsland. Alleen wel een stuk meer huizen overal.

Uiteindelijk hebben we in Moskenes besloten om de tent weer eens uit de rol te halen. Het leek mooi weer, maar het regent/miezert nog gestaag verder. Daarnaast snurkt onze buurman zo hard dat we het boven het getik van de regen uit kunnen horen! Lang leve de camping :-)

We blijven trouwens een kleine attractie. Ditmaal een ouder Duits stel die behoorlijk geïnteresseerd waren in de action-cam. Blijken ze gewoon om een praatje verlegen te zitten...meneer vond het maar knap dat ik als vrouw ook zo met bepakte motor reed (of überhaupt op een motor denk ik eigenlijk). Zijn vrouw vroeg zich hardop af of ik dat wel kon ?!? Uhm...anders stond ik hier toch niet? Zolang men niet al teveel met de weg bezig is en er geen 8 cm los grint ligt kan dit kleine deerntje dat prima aan! En dan nog...heb een goede coach bij mij :-)

Morgenmiddag zou het opklaren volgens onze stugge campingbaas: "fingers crossed"
Wellicht maken we dan een wandeling naar een uitkijkpunt boven op de berg vlakbij Reine. We hoeven pas morgenavond aan boord van de boot naar Bødo, dus we hebben de tijd. Het is tenslotte vakantie!

Geniet van de foto's :-) genieten wij ook nog even na!

Foto's plaats ik wellicht later ivm slecht internet...

• 03 Juni 2015 - 12:56

Erna:

Wat een mooie reis maken jullie toch, geweldig! Prachtige foto's, maar ja Noorwegen is dan ook een fantastisch machtig mooi land, zeker weten! Lekker genieten nog, groeten x

• 03 Juni 2015 - 13:02

Liesbeth:

Prachtige plaatjes! Mooie verhalen! Blijf genieten zoals ik geniet van jullie reisverslagen :-) xxx

• 03 Juni 2015 - 17:01

Nienke:

Wat een mooie omgeving en zo leuk dat we door je stukjes met jullie mee kunnen genieten! X Nienke